godisbutiken

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

min bok!

Av Mimmi "耳" - 6 september 2011 07:23

när jag åkte till japan för andra gången (mer än ett år sen jag kom hem nu) så var min stora förhoppning att på mitt treveckorslov påbörja pilgrimsvandringen 88 tempel på shikoku. (en ö utanför osaka)


inte för att jag är troende buddism, utan för att jag tror på pilgrimsvandringar, älskar japan och är väldigt intresserad utav buddism i form av hobbyteolog.

När jag väl faktiskt hade lov, jag åkte bland annat till mt koya och besökde koba daishis grav, köpte ett buddistiskt radband och slängde några mynt i templet och sände en tacksamhetsbön till de gudar som orkade lyssna på mitt tjöt om att jag va så lyckligt lottad att få se den underbara natur som fanns där vid oku no in. 

dan efter tog jag tåget till första templet, kollade in startpunkten och målet för hela pilgrimsresan, jag köpte mig en bok som innehåller kartor, tips och trekkies över hela ön, för att underlätta för de som väljer att göra pilgrimsresan för fot.


låt oss bara säga att jag fortfarande längtar dit.

så jag har gjort massor av efterforskningar kring den här pilgrismresan, vad man behöver tänka på innan man åker, när man borde åka osv..  och jag hittade den här boken, Neon pilgrim. utav lisa dempster.

en liten publikation om en australiensisk kvinna i 30-års åldern, överviktig och gravt depprimerad som påbörjar pilgrimsresan i hopp om att ändra sitt liv till det bättre. och jag kände på en gång när jag läste om den, att jag ville läsa den.

och ibland har jag suttit o försökt kolla runt efter den, men det har varit totalt omöjligt att få tag på den.


om man nu inte får totalt spel o beställer den från ett litet obskyrt publicationshus i australien o betalar en jättefrakt för att få hem den. men lyckan jag hade igår över att ha fått den på posten var obeskrivbar.

kan även erkänna att studierna till dagens seminarium blev lite lidande för jag mkt hellre ville läsa i boken. men jag va duktig, jag läste den största artikeln och sen gick jag o la mig vid 10 så jag skulle få 8 timmars sömn innan jag skulle upp vid 6. men de där med att somna gick väl sådär.. låg en stund o vände o vred på mig, sen kunde jag inte hålla mig längre!

tvungen att börja läsa låg jag o läste till halv tolv..


och ja, den är allt jag kunde drömma om och bättre! känner igen mig i det hon skriver om blåsor, tunga packningar, skavda lår och utmattning i uppförsbackar, o jag hoppas verkligen på att få kunna mysa ner mig med den i em. efter att jag kollat på en lägenhet. efter att jag ätit sushi med pytteälgen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards