godisbutiken

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

med tovor i håret o ont i hälen hälsar jag sommarn i friska naturn!

Av Mimmi "耳" - 11 maj 2011 09:51

ja, har inte orkat kamma håret på några dagar, det märks, fy vilken tova jag har, dags att leka med kammen sen när håret torkat från vakna upp duschen jag borde tagit igår. men då fanns det inte mycket tid.


idag är jag dock ledig, så de borde väl finnas tid. har massa att läsa i kurslitteraturen, i shall try, imorgon måste jag ha skickat in massa tankar på kapitel jag inte ens påbörjat, så känn ingen press. nej, inte alls.

ska nog ändå försöka få in en runda på staden, har fått in en bok jag reserverat på stadsbiblan, och tror att pytteälgen e sugen att hänga på :)


sen ikväll blir de troligtvis något vegitariskt gott att äta då sockertoppens ena syster kommer hit, o hon har väl inte blivit vegetarian än, men är nästan där, o varför inte? jag menar, kan göra kyckling till pastassallad men inte blanda ner så man själv får välja om man vill ha i den (jag vill nog) o fixa en burk fetaost när jag är nere i staden. det borde min ekonomi tillåta. hoppas jag.

men nu har vi hela frysen o kylen full med mat, massa frukt o grönt som är härligt för säsongen :)


och ja, igår läste jag ut min bok, o började på en ny, stod mellan mörk o tung nutida dystopi där keltiska gudar o monster kommer tillbaka o terroriserar london, eller en fantasy om drakriddare och en ung slavpojke som flyr från sina ägare med kunskapen om hur man tränar drakar o till slut leder en hel arme i krig som sker mellan världsdelar.  det blev den mörka o tunga. läste den andra i höstas o det är flera år sen jag läste chadbourns böcker. ska se om jag e sugen på uppföljningstrilogin när jag är klar med den här. inte fått tag på den..


men ja, nu, ätit frukost, sett ett kort avsnitt av ma, hoppat baklänges in i en dörr o slagit i hälen jättehårt, väckt pytteälgen, o nu ska jag sätta mig med kurslitteraturen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

The One And Only


Vad är Mimmi egentligen? Bibliofil? Fanatiker? Slacker? Awsome? Din granne? Tjejen på andra sidan skogen? 08:a? Smålänning? Katt? Pluggis?

Kalendarium

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Alla mina år

Searching... searching...

Nyaste Rabalders

Peeka-Booes

Godisbyttan

Ask Polly

3 besvarade frågor

Les Visiteurs


Ovido - Quiz & Flashcards