godisbutiken

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

så här i morgonstund, inget guld i mun.

Av Mimmi "耳" - 13 maj 2011 09:55

gissa lack man blev när gubben i maskinen bestämmer sig för att klippa gräsmattan vid 7 imorse? inte för att jag inte sover så mkt längre än så i vanliga fall, men still? it's hard! it's evil! jag tycker det iaf. det är otroligt irriterande när man ligger o försöker klämma ur några droppar sömn till innan man går upp för att duscha, plugga o embrace the day att ha någon som brummar på glatt i över en timme (stoooor gräsmatta utanför mitt fönster) o stör. för d går knappt att sova med stängt fönster i mitt rum. inte när solen går på det första den gör på morgonen.


så jag försökte väl ett tag till, väntade på att klockan skulle bli efter 8a så jag kunde skicka ett sms till pytteälgen o säga HELLUUUU e du vaken?!

förstår inte varför jag sover så dåligt. och inte heller är jag så trött att jag går o lägger mig tidigt, tror inte jag går o lägger mig före klockan 1 de flesta dagar, inte ens när jag säger att jag ska gå o lägga mig tidigt släcker jag lampan innan midnatt, och ändå vaknar jag av mig själv innan 8a liksom. även om jag inte kom upp ur sängen idag förren vid halv 9. men det var nog mest för att jag totalt vägrade att gå upp bara för att jag va vaken o irriterad på gräsklipparen.

men två minuter efter att han blivit klar o åkt iväg så stod jag o drog ut alla flätor som pytteälgen så snällt flätat in i mitt hår igårkväll efter middagen. men d blev inte lockigt, de va alldeles för sketet för det.

men nu är det rent o duschat o JAG e ren o duschad :)


till och med lyckats se lite utav MA idag, läst lite kurslitteratur och pratat med lotti. nu sitter jag o funderar om den här huvudvärken jag haft de senaste dagarna är för att jag har sovit för lite, eller ifall det är vätskebrist. jag e nog ganska hundra på vätskebrist, but anywho, jag dricker massa vätskedrivande te istället för vanligt vatten. Vem behöver vatten liksom? äsch. det ÄR vatten i te.


blev klar med ruta no 2 igår oxå. så stolt. nu är de bara 120 to go.  

 
 
Lisa/Pytteälgen

Lisa/Pytteälgen

13 maj 2011 15:28

Du är väl utvilad om du vaknar så tidigt ;)
Huvudvärken kan ju också bero på det konstiga vädret eftersom det har varit åska i luften de senaste dagarna. Det får typ vem som helst huvudvärk av. :S

http://pettymoose.blogg.se

Mimmi "耳"

13 maj 2011 15:47

kan vara vätskebrist, drack lite ersättning o en liter i skolan o nu e värken borta :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

The One And Only


Vad är Mimmi egentligen? Bibliofil? Fanatiker? Slacker? Awsome? Din granne? Tjejen på andra sidan skogen? 08:a? Smålänning? Katt? Pluggis?

Kalendarium

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Alla mina år

Searching... searching...

Nyaste Rabalders

Peeka-Booes

Godisbyttan

Ask Polly

3 besvarade frågor

Les Visiteurs


Ovido - Quiz & Flashcards