godisbutiken

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

All dressed up with no place to go.

Av Mimmi "耳" - 15 maj 2011 09:58

Så kände jag mig igår efter att ha sutti i kyrkan på mässa i någon timme, sett modern dans från konfirmanderna (min mellersta kusin tog konfirmationen) och stått o väntat på att hon skulle smyga ur kåpan och sedan tagit oss (släkten) till teatern där de va uppdukad planka med massor med gott. och jag, som inte hade ätit annat än frukost högg in med stor aptit, spräckte en knapp i skjortan så mkt jag åt! och sen blev de göragod tårta av maränger efter, men sen då.. jag ville ju se ESC! och fick inte tag på någon med tv :( inte heller pytteälgen, då jag tänkte om jag inte får tag på fröken mango så kunde väl vi leka. men så visar det sig att de två redan lekte (försökte med fröken plommon oxå men hon va fullt upptagen med kiwi) och att jag va välkommen över!


och åkte, de gjorde jag! hade supertrevligt, fick liten slatt från deras romantiska middagsvin och popcorn, jordgubbar och melon. .. TREVLIGT!!


och sen så kollade vi på ESC, vi gillade ganska mkt låtar, men tyvärr va vi väl ganska mediokra när de kom till den som vann. fick inte många poäng i våran soffa. vi älskade däremot irland o frankrike. (eller jag iaf) och tycker därför inte att rätt låt vann, men vi höll på att freaka när sverige stod på förstaplatsen (eller jag igen, för jag tyckte sveriges bidrag sög råballe) och jag kände att vinner vi med den, så tänker jag låsa in mig i garderoben o gråta en skvätt över stackars europas musiksmak. fast de har jag lust med iaf.


men ja, bäst under kvällen var nog ändå när pytteälgen kliade mig i håret o i hårbotten i nästan en timme. senast någon gjorde de va de kiwi o jag har saknat det! däremot, så har jag inte saknat tovorna! my GOD! den va större än någonsin before! sådär stor att jag kände att den behövde inte bara balsam utan även en hårinpackning för att jag skulle våga mig på att börja kamma ut, så de gjorde jag nu på morgonen :)


idag ska jag nog ta de lungt om inte någon ringer o säger, duuu- leka? då kan jag överväga det. men ja, ska nog försöka läsa lite mer i kurslitteraturen, den är väldigt trevlig :) men jag orkar aldrig sitta med faktatext så länge som jag borde. men nu, hitta kläder, göra frukost o se på fredagens MA utav den nya säsongen. för sen kanske de blir DR who eller Big bang..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards