godisbutiken

Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

ingen bra bloggmånad

Av Mimmi "耳" - 10 juli 2011 11:18

inte för min egen del.

jag läser däremot en blogg just nu, o älskar den, kan inte sluta läsa, eller ja, två stycken egentligen, en från australien med en grafisk designer som gör awesome stuff o hittar awesome stuff.

och fredrik backmans som jag totalt blivit kär i. läst några inlägg här o där som flytit förbi på FB eller via länkar från vänner, men först nu har jag riktigt tagit mig tiden att läsa lite mer ordentligt.


men tro inte att det är allt jag gör om dagarna.

just nu pluggar jag som en idiot oxå. minst 8 timmar om dagen sitter jag med näsan begravd i kurslitteraturen o lusläser, svarara på instuderingsfrågor o försöker att inte gå ut o begå folkmord på svenska folket. läsa om rasismens historia är fantastiskt intressant men oh så fruktansvärt oxå. ibland är det nästan så man skäms. vi verkar aldrig lära oss av våra misstag, o det värsta är att man läser om människan som reagerar så aggresivt med psykologiska förklaringen att de är rädda för de okända. tänker bara på alla sci-fi filmer o serier jag sett. de få individer som lyckats hamna på god fot med aliens är underbara, men oftast är det ändå militären o deras övermän som bestämmer sig för att "EX..TERMINATE!" bara för att. vi vet inte om de är dumma, vi vet inte vad de vill, de kommer äta upp oss när vi sover kind of stupid ARSES! *redan nu alldeles upparbetad*


så nä, jag tror inte att det är så bra när alla mina aggressioner ligger så nära till ytan.


sen att jag börjat med en ny tv-serie är väl oxå ett skäl till att inte skriva.

DET händer inget i mitt liv!

Hallontoppen jobbar, pytteälgen jobbar, fröken mango jobbar, lotti pluggar, panda letar lägenhet, o jag spenderar även kvällar o helger med att läsa det som jag inte lyckats läsa under dagen för jag blev sidetracked i någon dialog på skype eller blogginlägg som fick mig att rofl:a, eller ett avsnitt som jag såg som intriged me to watch more.


mitt liv är ganska dött, o fullt med frustrationer just nu. inte så mkt bloggmaterial.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

The One And Only


Vad är Mimmi egentligen? Bibliofil? Fanatiker? Slacker? Awsome? Din granne? Tjejen på andra sidan skogen? 08:a? Smålänning? Katt? Pluggis?

Kalendarium

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Alla mina år

Searching... searching...

Nyaste Rabalders

Peeka-Booes

Godisbyttan

Ask Polly

3 besvarade frågor

Les Visiteurs


Ovido - Quiz & Flashcards