godisbutiken

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Hur mycket kan det bli?

Av Mimmi "耳" - 25 juli 2011 13:16

mjo, som vissa kanske vet så läser jag en kurs över sommaren, Rasismens historia, och det är inte lite arbete som ingår i den här kursen, massa kurslitteratur och frustrationer som kommer till ytan. vid varje tillfälle att varva ner gör jag det, för annars sitter jag i min fotölj nerdränkt i studier.


förra veckan tog jag ledigt för första gången på vad som kändes en månads studier, det var första veckan på tentan o idag e jag halvvägs igenom, det känns ganska fint, att man faktist pluggat så hårt att saker o ting börjar fastna :D

men som sagt, sitta o läsa i kursliteratturen några timmar varje dag o få ökade frustrationer för varje kapitel man läser ( kom igen, rasism, det är så hemskt att man vill uppfinna en tidsmaskin, åka tillbaka i tiden o ge en rejäl omgång till ett par personer bara för att de har sagt sånna urkorkade saker!) det är skönt att bara kunna relaxa o tänka på annat en stund.


och i helgen gjorde jag precis det. jag hade HP marathon, så har nu sett den sista filmen, grät något fruktansvärt, vet inte om de va tårar av sorg eller lycka, tror både och. såg lite andra filmer för att jag inte ville börja läsa någon bok, vilket det slutade med att jag gjorde iaf när filmerna tog slut.


men idag ska jag ut i världen, fixa med pussel, biblioteket, och lite material till överkastet o fortsätta med det. äntligen en syjunta o träffa brudarna första gången på ganska länge!


och nej, bloggen är kanske inte superprioriterad för tillfället, det är knappt jag orkar tänka på kvällarna när jag väl kommer i säng.

men de går ju i svackor och toppar, kanske blir de lite mer aktivitet senare under sommaren?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

The One And Only


Vad är Mimmi egentligen? Bibliofil? Fanatiker? Slacker? Awsome? Din granne? Tjejen på andra sidan skogen? 08:a? Smålänning? Katt? Pluggis?

Kalendarium

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Alla mina år

Searching... searching...

Nyaste Rabalders

Peeka-Booes

Godisbyttan

Ask Polly

3 besvarade frågor

Les Visiteurs


Ovido - Quiz & Flashcards