godisbutiken

Alla inlägg under mars 2009

Av Mimmi "耳" - 31 mars 2009 23:07

har inte skrivit något här på flera dagar. jag vet.


men grejen e den, jag har inte gjort något på flera dagar.

jag har legat här hemma o typ.. tittat på anime.. one piece för att vara exakt. men nu har jag inga fler avsnitt att titta på. inga fler som har bra kvalite heller :(

så jag gick självklart o läste de senaste avsnitten som manga kunde erbjuda. GAAHHH!! varför?!! nu hamnade jag i en såndär JOBBIG cliffhanger, kommer han överleva? va e de här för ovärdigt sätt att dö på huh ERICHO!!?!


det enda som egentligen hänt, e typ, jag har legat o tittat på de här, från morgon till kväll. snorat, hostat, ont i halsen, ont i huvet.

tycker japanskan varit lite jobbig... mycket är mitt fel, jag har gått från ett beroende till ett annat. har inte pluggat något alls känns det som, och imorgon vid 9 så har jag nästa lektion. Jag borde verkligen gå på den, men jag vet inte om jag orkar. Det är en sån här extralektion..


gaah... jag avskyr cliffhangers!!

Av Mimmi "耳" - 25 mars 2009 09:03

men jag sitter faktiskt på lektionen just nu.

för oss retarted childs som inte fattade vad som hände första gången vi igenom det hela.


jag har pratat med läraren, och det är okej att jag sitter här o bara tittat o lyssnar.. hoppas det är okej att göra samma sak på kommande två lektioner. jag e inte klar förrens vid två.


och jag e inte en trevlig syn. hostar som en idiot, och resultatet blir LIMEGRÖNT SLEM..

 känner mig skitsexig när jag sitter o spottar ut det i mitt extraglas här brevid för att jag inte kan dra mig till att svälja det igen.

var o varannan minut måste jag snyta mig oxå. Tror inte att det är så bra för näsan heller, igår så snöt jag mig så hårt att jag började blöda näsblod.


men jag har iaf en snygg frisyr ;)

Av Mimmi "耳" - 25 mars 2009 01:15

jag totalt hatar att vara sjuk. helst av allt skulle jag vilja sova tills jag är frisk, med typ en munkavel eller något för att hindra mig från att prata, så att jag inte behöver hosta så fruktansvärt. de är sjukt irriterande att nysa och sen, bara för att man nös, och ändrade på luftrytmen i halsen, så börjar man hosta. nu har de till o med kommit till den gränsen att jag har ont när jag hostar, inte "hostar upp mina egna lungor" men lite sådär som att, nu kommer de upp lite raspar. (rasp e som en fil med tänder, används i träslöjd)


har funderat på att inte gå på lektionerna imorgon, men de vore elakt utav mig om jag inte gör det *dåligt samvete* känns som att jag delvis vill slippa gå för att min hjärna har inte sugit åt sig kunskapen den borde ha gjort -därutav att jag känner mig dum på lektionen och deppig efteråt, delvis vill jag slippa för att de är så fruktansvärt mkt imorgon, extralektion, vanlig lektion och sen... kanjilektion med herbetsama! the teacher from hell!

inte ens när jag är frisk ser jag fram emot det!


men en del utav mig säger, fy mimmi, du har så få lektioner ändå. nu får du väl ändå ta o skärpa dig, tror du att du kommer fatta något om du INTE går på lektionen? Undrar om jag kan kompromissa, typ vara på lektionen, men skylla på att jag tappat rösten i samband med att jag är förkyld?

*velar*


Men sen, nu snabbt iväg till en rolig grej :D

jag har nästan lyckats få Bartle att komma fram till mig.

Mutade enormt med skinka så han kom inom en halvmeter, o vi satt o glodde på varandra ett ganska bra tag.

 vi gör framsteg. Bartle vågar fortfarande inte vara framme så mkt, men han springer inte iväg så mkt heller, inte då iaf, jag kunde till o me gå iväg till kylskåpet o hämta mer skinka utan att han sprang :D glad man blir..


här kommer förresten en liten bild på mig i mina nya fina dreads, tack å mkt allie boobie, löv ya lång tajm!

Av Mimmi "耳" - 23 mars 2009 21:42

jag är kär i min boobie!

hon är världens bästaste bästaste bröst!


idag har hon suttit i några timmar o flätat mitt hår in till dreads. ser ut som värsta färgglada emo, snelugg och allting..


GLAD!!

Av Mimmi "耳" - 22 mars 2009 12:06

nu känns det nästan bra. jag har inte alls så mkt kvar att göra som jag från början trodde, jag börjar fatta det som vi redan gått igenom även om jag e lite seg på partiklarna, att börja till te.verb och ta.verb däremot gick mkt bättre än förväntat så där fick jag en liten booster.

att arbeta med li-san för yokos grupparbete har oxå varit rätt givande, mera sådan hoppas jag på.


men just nu sitter jag o lyssnar på reiokos ongaku no shukudai som vi får varje vecka. och jag kan inte låta bli att bli varm innombords. trots ont i halsen. täppt i näsan, antydan till huvudvärk, förfrysta tår, en alldeles för stor hög utav kanjis som jag måste gå igenom mera för att klara av.


Herbetsama (jag kan verkligen inte se honom som en san, för mig är han så stor o mäktig-läs läskig- att han blir en sama.) kommer antagligen lägga ut sådär 80 meningar nu igen som vi ska klara av, lektion på onsdag. och mitt nj-star har lagt av! NEJ!! det är ju igenom det som jag klarat mig så långt som jag gjort, nu måste jag förlita mig till babel, inte alls i samma nivå. men vad kan man göra? jag försökte till o med med att ta bort och installera om det, men jag får ingen repriv, jag är körd. blir nog en massa handarbete för att klara mig igenom den här veckan. massa grammatik inför torsdagen oxå, yokos klass.


men innan dess ska jag nog njuta av stunden, lyssna lite mer på sången, kanske göra uppgiften och sen se på nästa bondfilm eller något sånt.

Av Mimmi "耳" - 21 mars 2009 17:18

idag, idag, idag är idag.


jag såg sista avsnittet av SG1 nu till lunch, kollade på alla filmerna som kommit efter och nu, nu blir de inget mer, det är slut nu.

 tja, man ska aldrig säga aldrig eller hur?


jag skulle kunna kolla på två sista säsongerna utav stargate atlantis eftersom de tar rum efter de här. men jag vet inte om jag orkar. va ju inte så länge sen jag såg dem :(


men hav förtröstan! om inte mindre än ett halvår är det planerat för nästa serie att komma! SG-U!

sitter o undrar, kunde de inte kommit på ett bättre namn? men jag tror iaf att jag kommer att sitta o titta på den när den kommer. *fast i ett beroende*


nu ska jag gå o vara lite sjuk. sara har lyckats smitta mig, jag e så lycklig så ska ni veta. det är det bästa jag vet att sitta hemma o vara orkeslöt, aptitlös, ont i halsen, snorig o ont i huvudet.

jag tröstar mig iaf med att sara har samma tillstånd men e ute i skogen, jag ska gå o köpa mig lite ostbågar och så har jag ordnat en trevlig kväll för mig själv, tror jag ska kolla en del på Bond...


o, på robinsson :D ska bli roligt att se vad tv4 kan göra utav den läskiga såpan. känns som att de är en dokusåpa som aldrig vill dö, även om deltagarna sannerligen ser ut som att de gör det.


so - onwards. to get my cheeeeezedooodles-

Av Mimmi "耳" - 20 mars 2009 00:09

så därför tänker jag inte skriva så mkt.


bara nämna att som förut, allmän depprisionsvacka, dock ser vi lite ljus då saker förutom skolan händer snart, kanske SF på lörda me nazo. Spex me några bekanta, men inte förrens om ett tag.


förhoppningsvis kan jag övertala allie ganska snart att göra mitt hår.

åt knäckebröd och drack te på balkongen i solljuset, mmm, alla borde göra det, fruktansvärt mysigt, skönt, avslappnande.


suger fortfarande på japanskan. insåg att jag har hur mkt arbete som helst framför mig för att komma upp i den nivån som krävs utav oss nu. till o med läraren erbjöd en extra lektion bara för att hjälpa på traven, gulligt utav henne, men jag känner mig dummare ändå.


hade tänkt bada idag. de blev inte så :( trist..

hinner nog duscha iaf innan sara går o lägger sig så att jag blir smörjd ordentligt på tatueringen.. hon kommer ju vara borta nu hela helgen så vem ska då smörja min rygg?


there is light in the end of the tunnel,

 but still a considerate amount to walk

 


Av Mimmi "耳" - 19 mars 2009 00:44

jag är nere i värsta deppsvacka just nu känns det som.


jag är dålig på lektionerna, känner att min hjärna bara snurrar, klarar inte av att ta in kunskapen..

 nu sitter jag o lyssnar på deppmusiken från Evita. vilken jävla booster.


skulle behöva rensa ut mitt liv.

tråkigt nog gör jag det bäst när jag flyttar, eller reser, eller bara annars har för mkt att göra för att ens komma in i de här jävla depptankarna..


o massa problem med kanjis har jag oxå, de är så många, att de är svårt att hålla isär dem.. mitt liv känns som det bara försvinner iväg, jag har beslutsångest om det jag varit så hellbent på fram tills nu, när jag måste göra beslutet att fortsätta.. inte klarar av att ta det, tvivlar på mig själv, tvivlar på min egen kunskap och sånt.


känner att jag borde valt någon annan stig i livet, men kan för gudarnas skull inte komma på något som jag hellre skulle vilja göra, så jag sitter här hemma, i lägenheten, pyjamas dygnet runt, ibland städer jag lite, ibland diskar jag lite, helst inte om jag får välja. pluggar inte så mkt.



 

depprimerad o omotiverad

Ovido - Quiz & Flashcards