godisbutiken

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Agro? eller bara.. sällskapsjuk?

Av Mimmi "耳" - 19 maj 2011 21:27

kände det imorse att festivalen på campus, nej, fy! regn o mulet o ingen pytteälg kommer vara där. men efter att ha pluggat fram till lunch, fått reda på att en viss perfekt persika +1 skulle köra hela vägen från ronneby och att skäggapan skulle vara med, så tog jag mod till mig, solen började skina o jag kände att fy..


nu har jag suttit i lägenheten två dagar o gjort INGENTING utom att plugga o läsa tantsnusk. jag förtjänar att göra annat. så tog sockertoppen under armen o så skuttade vi iväg till campus där de va klubbfestival, inte världens drag, men vi satt med några i klassen o hade de mysigt, lyssnade på musik, jag fick gosa med skäggapan som satt närmast o hallontoppen (sockertoppens nya namn, hon har röda toppar på linblondt hår) som nästan ett par gånger satt i mitt knä, stackarn, trodde hon skulle frysa ihjäl.


vi stannade väl i en två tre timmar innan både hon o jag fick nog o frös o gick hem. men inte innan vi hade lyckats titta en stund på molnen o lyssnat på underbar SKA, fick mig att nostalgitrippa till frankrike o La Chango Family.


Ska för mig innebär att studsa o dansa o tappa kontroll över tid o rum, att dansa på gator o i gränder o njuta av rytmer som spritter i hela kroppen..


men ja imorse, då va jag ganska agro, lite depp oxå, tur att det gick över, så jag kunde vara lite civiliserad   


nu ska jag avnjuta dagens avsnitt av MA o sen tror jag faktiskt att de blir n tidig kväll för mig. även fast jag har blött hår. e bara så härligt glad o trött i hela kroppen, utan sex eller alkohol!  bara musik, sol, umgänge med världens bästa klass o typ... en dusch

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards