godisbutiken

Alla inlägg under maj 2009

Av Mimmi "耳" - 30 maj 2009 18:35

Shit, elin såg tatueringen?!?!

hur gör jag nu? hoppas hon inte avslöjar något för släkten, speciellt inte imorgon..

men som man vet, det händer det saker,speciellt vid släktträffen imorgon.


morsdag som ni alla vet!!

Av Mimmi "耳" - 29 maj 2009 16:36

efter en hel vecka på sjukan.

fram o tillbaka till karlskrona, 2 operationer och EN HEL PÅSE med medicin som han ska ta nu..


stackars lilla morfar.. o tunnhårig börjar han bli oxå...


aja. det som händer nu är iaf att jag har lite kvar i japanskan

1 recordingtask för reiko, jag sjabblade bort konversationsdelen av muntliga tentan. måste göra de här o en ny konversation. usch

2 renskriva min final essay för yoko som rättat den

3 klara av ett utav proven 11/12 test 2, w 19 eller w20


herbert vet jag inte om jag klarat av ännu. ska få resultaten senare nästa vecka vad jag vet, har ett prov kvar men inget mer den här veckan.


fick en stenåldersmanick att funka o skannade in min läxa som även den ska bli betygsatt..


hm, undrar ifall jag kommer klara av de här kurserna tillräckligt bra för att få fortsätta i höst :/


funderar på att ta me en massa kläder till sara, jag har blivit så rund om magen att jag inte kommer i de längre, har liksom legat i byrån mer än två år. bara behållit för att.

men jag hoppas ändå att jag kan få ett startkapital utav henne så att jag har råd att köpa nya kläder. för även om vissa av grejerna hon kommer få ta över e lite slitna. så e andra nästan oanvända. och jag har lagt ut pengar på dem en gång i tiden.. så att ge o ge e väldigt bra, men när jag till slut står här utan kläder e de inte så roligt.


funderar på om hon kan betala nån tunika, nån tjockare tröja och ett par jeans till..

seriöst, jag har bara ett par jeans. sara har fått två par redan (tror jag, kan vara bara ett oxå) men jag kommer ta med mig två sommarjeans upp. och iaf en tjocktröja, som jag oxå kan räkna på ena handen hur många gånger jag använt.

bättre då att sara tar över o sliter med hälsan. o blir hon för rund kan de gå till amanda.

men inget går ju till mig :( nackdelen med att vara störst.


så jag tycker nog att ett litet startpaket för min nya garderob kan vara pasande i de här sammanhanget. vad anser ni?

Av Mimmi "耳" - 27 maj 2009 17:19

mot småland drar vi ut.

och jag har ätit för mkt ostbågar nu igen.

*mööök*


tänkte äta lite efter maten eftersom jag inte får några i småland.. men det var inte så bra ide. en näve hade varit lagom, bara för smakens skull...


men men.. jag ska nog klara mig. jag har ju trots allt för första gången på jag vet ine hur länge så har jag laddat på musik på ipoden, och inte sån musik som bara har legat därpå sen i vintras, över halva bestod ju bara av julsånger..

inte för att det är något fel på julsånger. de går att lyssna på året om.

men nej... ville ha lite lugn musik med mig.. kändes inte som jag sovit något inatt, och bilresor... *snaaaaaaaark* i me lite lugna favoriter och helt plötsligt kommer jag ligga där o snarka oh mysa :D


så tjoflöjt! nu ska vi packa färdigt för snart kommer skjutsen!

Av Mimmi "耳" - 26 maj 2009 23:06

nazopluttengutten päron pung!


hon va här, våldgästade, åt ostbågar, lekte med japanska böcker och nu e hon inte här. :(


saknar redan

Av Mimmi "耳" - 26 maj 2009 12:39

E ni me?

vi e me?

ja visst katten är vi det

men vafalls

inget alls

...........


jo, på tal om äventyr?  jag drar till småland imorgon, hastigt och lustigt sådär ja, men morfar ligger på sjukan :(

så mormor ringde o fråga om jag skulle hänga me morbror matte ner. visst liksom, e morfar på sjukan känns det bättre att vara i småland än att sitta hemma o ruttna. så jag sticker ner dit och hoppas allting löser sig!

Av Mimmi "耳" - 25 maj 2009 23:11

på darkside, fick jag en bild som tydligen påminde honom om mitt användarnamn där




gissa namnet ;)

Av Mimmi "耳" - 25 maj 2009 14:28

jag vet vad jag kommer be mormor om i julklapp iaf :D

de finns två systemkameror jag vill ha ( den ena eller den andra funkar lika bra

  • nikon D50
  • nikonD60

sen vill jag uppdatera min mobil me touchscreen och sånt

  • LG KM900

och en liten digitalkamera, där jag har jag inte kommit på vilken jag vill ha, men kravet ligger på över 10 megapixel o gärna en rosa finisch XD

Ovido - Quiz & Flashcards