godisbutiken

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Snö o allt jag hade var flipflopps

Av Mimmi "耳" - 2 maj 2011 21:35

idag hände de saker som fick mig att visa min vikinga sida.  vaknade i solsken o värmen den gav i sängen, o tänkte, idag blir de nog ganska bra väder, o bra väder innebär sommarkläder, flippflopps, shorts o t-shirt. och redan på väg till bussen inser jag att de här, de va kanske inte de smartaste, men så länge man stod i solen så funkade de ganska gött. men när vi var framme i skolan hade solen redan gått i moln o sen va de downhill därifrån.


jag menar.. de SNÖADE på lunchen. inte vräka ner o inte så de la sig på marken, men tillräckligt för att jag allvarligt funderade på om de inte va värt att åka hem bara för ett par bättre skor o tjocktröja. men så blev det inte. så när jag väl kom hem sedan, efter en mkt intressant filosofisk/katalogteoretisk lektion med harry potter professorn utan skägg så var det kallt som tusan om tårna o skönt att få på sig lite mer kläder.


sen på kvällen när det va kör, då åkte bättre byxor på o grisbondetröjan o iväg bar det UTAN flippflopps, o en gammal goding hittade sig in i pärmen. KOM! den där som går *ladididadidamdidaaaaadidadidaidjamda" sjöng den evigheter sen med exaudi, det är en kör jag saknar ibland, men den här kören går inte av för kängor den heller. o tydligen kanske de finns en chans att vi ska sjunga på ett tak. om det inte rengar. vi får väl se.


men ja. vad annars. livet går vidare, gör det inte alltid det?

jag är väl inte riktigt 100% i topptripp, men glad på insidan lite grann iaf :) idag har i allmänhet varit en väldigt trevlig dag, även om jag höll på att frysa tuttarna av mig på väg hem från skolan. men då va de bara att suck it ut o leka manlig viking o klampa på i mina flippflopps bredvid pytteälgen med jacka, jeans o bra skor, o sockertoppen med mössa, fleace tröja o bättre byxor än mig. till o med ronneby (snart inte ronneby längre, hon ska flytta hit! vi tar nog o börjar kalla henne för persikan istället :) hennes fruktisnamn) har jacka o skor o byxor som passade bättre för vädret.

jag får en ny chans imorgon iaf!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards