godisbutiken

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Bibliotek och ny MUGG

Av Mimmi "耳" - 3 maj 2011 22:37

så, skola idag, det va riktigt trevligt, återigen en morgon jag vaknade o inte ville upp på, speciellt inte efter den natten, med massa zombies o gud vet vad annat jag drömde om.


men efter skolan, då börjar de riktigt trevliga!

fick tillbaka VFU-rapport, GODKÄND! i'm AWSOME!

och sen va de dags att åka in till staden med pytteälgen, hämta ut bok som reserverats, plocka på mig en till om broderier, o en till från bokbytarhyllan och pytteälgen en hel hög med böcker att bära hem.

gick förbi indiska o jag kunde inte låta bli att köpa en mugg jag stirrat på några gånger, den svarta är den officiella STOKO muggen sedan tidigare o bor i mitt skåp för muggar. trevligt.

 


Efter indiska sprang vi till emmaus för att se om de fanns några glas till pytteälgen, men ingen jaktlycka. så vi splittade oss, hon till apoteket för att köpa kräm till sin fejja o jag till ica för bröd till frukost.


sammanstrålade vid godishyllan och köpte hem lite leverpastej till fika o så åkte vi hem till sockertoppen som välkomnade oss med öppna armar o hungrig mage.

efter att vi ätit massor så satte sig pytteälgen o jag o kollade på första avsnitten till MA Australia s. 3 som börjat sändas nu i veckan :)


när vi sen va klara med det började jag på en lammtikka medans pytteälgen snärtade på sig latexhandskarna o började diska, o så en timme senare sa vi bordsbönd, åt som svullande grisar o sen degade vi en stund innan pytteälgen gick hem med sockertoppen som sällskap medans jag satt kvar i ensamheten o fortfarande knappt kan röra mig jag är så mätt!


nu ska jag tyvärr snart gå o sova, i freaky stor tom säng. tror jag blivit lite vårstörd o hormoner i hela kroppen. vem vill inte ha en stor lurvig karl bakom ryggen när man sover? speciellt nu när det är snöoväder på ingång igen.  kanske därför jag inte kunde sova inatt? för att jag saknade någon att spoona med?


värdelöst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards