godisbutiken

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

diska, städa, möblera, laga mat, läsa, inte sova.

Av Mimmi "耳" - 9 maj 2011 09:50

vad har jag gjort den här helgen då?


jag har diskat i ett antal omgångar, monsterberget har dock inte blivit mindre, för även om jag diskat igen o igen o igen, så har jag även stått o lagat mat, o sen har vi varit fler än bara mig o sockertoppen. hon har haft två kompisar över o jag har haft två kompisar över. mina sov dock inte över. men vi åt middag medans sockertoppens kompisar åt frukost.

så lagat massa mat har jag gjort oxå, fast igår gjorde jag fuskgulasch o va tvungen att öppna upp korsdag för att ens kunna äta den de va så varmt! idag blir de pastasallad till lunch o inget annat. kanske glass..


men sen ja, har möblerat om hela mitt rum nu, har fortfarande lite kvar att fixa, som något över huvudänden på sängen som ser helt tom ut, o lägga iordning böcker som ligger i högar, man ser ju inte ryggen på dem, så hur ska man kunna hitta vilken man letar efter? dessutom står de ostadiga högar lite överallt, måste nog fixa till det någon dag. inte idag. idag ska jag sitta med litteraturen och jobba på databaser, om jag hinner. borde åka o handla oxå, men har inga pengar kvar den här månaden :/ no fun!


städat har jag gjort oxå, o börjat på lapptäcke som jag någon gång i framtiden tänkt göra. riktigt tantigt men personligt :) hoppas att hantverkliga vänner till mig är intresserade att göra varsin ruta till täcket så jag har lite mementos  

min insperation till hela täcket är gammalt blåvitt kinesiskt porslin, o har bestämt att enda färgerna jag får använda på täcket är blått och vitt och såklart alla färgtoner där omkring (så från midnattsblå till baybyblå och kritvitt till riktigt offvite, beige)  och såklart om mina underbara vänner vill göra en liten lapp (20 x 20 cm ska de färdiga lapparna vara så behöver såklart 20x20 med extra sömnsmån så man kan sy fast den) men ja. har 122 eller något sånt lappar att göra, är inte så att jag kommer bli klar vilken dag som helst. inte när jag bara är klar med första.


  och här e lite inspiration vad man kan göra med gamla tråkiga t-shirts  


men ja, har även sett en del MA, haft igång i bakgrunden nästan hela helgen, även när jag diskat,  bara för att ha lite att lyssna på. mest säsong 1, men så fort ett av säsong 3 kommit ut har jag faktiskt satt mig ner o nästan iaf sett mer än hälften av programet även om jag sitter o bloggar just nu medans avsnitt 7 går i bakgrunden.. o nu, ska jag väl sätta mig med kurslitteraturen, leka med MS acess o  om jag kommer långt så ska jag läsa lite bok innan jag kommer iväg till kören ikväll..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards