godisbutiken

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

böcker böcker o böcker

Av Mimmi "耳" - 9 maj 2011 21:56

och inte bara roliga att läsa böcker! nä, jag har suttit med näsan i kurslitteraturen, för inte har jag bara den här veckans kapitel att läsa, utan jag har även förra veckans, eftersom jag mest bara skummade igenom dem, men på seminariet upptäckte jag att de va ju massa saker som va helt underbara o flum o allt sånt, så känner mig lite manad att läsa, o är snart klar med förra veckans kapitel som jag läst idag. men tack vare pollenpiller o MA så blev jag lite sidetracked ett tag, o inte blev de bättre av att pytteälgen kom över så det blev massor med mat o sen kör? o hem o fixa körpärmen, med massa nya papper idag o flera veckors accumulation av lösa papper gör den farlig att hantera. nu har iaf julsångerna åkt ur o alla papper hamnat i plastfickor för minsta slitage. i'm awesome!


men ja, massor har jag läst idag. fick även några kapitel i den där andra boken jag läser för tillfället, o ja, den är precis lika bra som den va förra gången jag läste den, blir nog klar med andra delen på triologin ikväll, o sen imorgon är det upp tidigt för att fortsätta med kurslitteratur, käka pollenpiller, äta fruktsallad till frukost, o försöka titta på hur man leker i MS acess.

imorgon ska vi även handla, har i princip inget hemma nu, fick improvisera ihop en lunch, o pytteälgen va snäll nog att köpa lite saker på vägen över så vi fick en middag :)  men, har skrivit en lista på saker o kommer försöka med det imorgon, o sen får vi se hur veckan fortskrider. känns som tusen trådar sliter i mig o försöker skrika högst om att just den tråden är viktigast. 


men som jag sa till persikan. börjar man någonstans så har man sen en tråd mindre, o min början är kurslitteraturen, ska försöka ta mig igenom boken den här veckan, då kan jag jobba med databaser hela nästa vecka istället :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards