godisbutiken

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Mimmi "耳" - 14 april 2011 11:52

De som tror att världsboksdagen är som vanligt, den 23 april, ni tror fel, den har redan varit. den var faktiskt igår. tyvärr. den flyttas när den infaller med påsken för att den inte ska bli bortglömd i allt äggätande (pytteälgen har så snällt informerat att vi svenskar äter ca 6 miljoner ägg i timmen under långfredagen)


så ja, hoppas ni läste böcker, jag han till o med några kapitel i min enga bok igår efter att ha vinkat hejdå till pyttet och fröken plommon som var över på powernapp (eller ja, pytteälgen o jag låg o gosade i sängen i två timmar o pratade om viktiga saker, som varför pingviner inte kan flyga eller något annat som jag inte kommer ihåg just nu) o åt hemmalagade hamburgare. vilket va på väg att inte bli några hamburgare alls, när jag insåg att den stora burken som jag trodde va full med köttfärs o därför tinat i kylslåpet över natten, var full av gulasch! FAIL. men ett snabbt telefonsamtal till plommon och hon köpte även köttfärsen åt oss, inte bara brödet, o så blev det hamburgare iaf, fast kanske en timme senare än planerat XD, men Gott var det! så gott att vi åt alla nästan två var, och det blev precis lagom mycket över för att jag o sockertoppen ska få varsinn till lunch idag :)


efterråt när vi var så mätta o glada satt vi o hade lite syjunta, har bara 4 blommor kvar på mitt broderi nu, börjar kännas lite jobbigt att göra klart det.  för sen ska ja då börja på lapptäcket. PANIK!

men ja, pytteälgen va snäll nog att läsa poesi och andra lyriska saker för oss när vi satt o hade de mysigt, världsboksdagen till ära.


men det är okej, ni får fira den 23 oxå om ni vill :)


nu ska jag däremot försöka vila huvudet som fick huvudvärk imorse, o den gick inte bort när jag försökte arbeta med PBL:n i google docs. antingen det eller läsa bok o äta en av de där sjukt goda burgarna jag gjorde igår.. mm, de låter roligare!

Ovido - Quiz & Flashcards