godisbutiken

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Mimmi "耳" - 22 april 2011 21:53

så blir det när man e hemma hos de gamla. morfars sjukt sega dator o stenålders tangentbord där man behöver slå på knapparna för att de ska registreras.

korta blogg inlägg. trots att man inte har så mkt annat att göra. har iof bra bok med mig, ska försöka läsa lite i den senare.


men iaf, god middag hos moster, kusin no 2 lagade middag, paella o den där frukti ugnen grejen med vit choklad. oslagbart gott med glass!


sitter även o filurar på mitt nästa stora projekt. överkastet. och det går bra. räknat ut två fungerande mått jag kan köra med. utan att de blir tusen lappar.


ONT I FINGRARNA NU!

Av Mimmi "耳" - 22 april 2011 12:15

för hur kan jag inte?

mitch albom, en av mina favoritförfattare sedan flera år tillbaka när jag först läste five ppl u meet in heave, som jag läst om, och om, och om igen, får mig alltid att gråta. inte för att det är så hemskt, trots att han skriver mest om döden.

han får mig att gråta för att det är så vackert, människor som vet att de ska dö och ser tillbaka på sitt liv, minns de bra och det dåliga, vad de vill föra vidare, vad de önskar göra ogjort, och vad de önskar sina medmänniskor.


nu när jag va uppe i sthlm senast fick jag tag på en bok av honom jag aldrig läst förut, Have a little faith, som handlar om att hitta hopp, att våga tro på något mer.

och jag kan inte sluta gråta.

vet att jag alltid blir så här gråtig utav hans böcker, men jag kan inte låta bli, det är bland de bästa jag vet.  att få läsa om den här kärleken som finns. återfå tron på människan som något mer monster som bara vill en ont.


*snyter mig o går o tvättar ögonen för de svider så av saltet*

Av Mimmi "耳" - 22 april 2011 00:21

idag så läste jag en gaiman jag varit sugen på att läsa om sedan jag såg filmen o insåg att någon gång i min ungdom så har jag läst boken.

Stardust, och den var inte alls som jag kom ihåg den, men mkt har blivit färgat från filmen. och även om jag tror att jag fortfarande tycker filmen är väldigt bra (de vet jag först när jag ser den igen) så vet jag att boken är en favorit. fantastisk! precis såsom bara en gaiman kan vara. den har liksom såna där karraktärer som inte finns i någon annans författarskap, och sen att hela boken är som en saga o det är något jag är verkligen insöad på, så kan jag inte låta bli att bli helt kär. nej, det går inte.


den ska hamna på en bra plats i bokhyllan där den ändå inte får plats, o sen imorgon, ja då bär de av till kusiner, middag hos moster o sova hos mormor.

C u on the other side!

Ovido - Quiz & Flashcards