godisbutiken

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

B-vitamin kan rädda din hjärna

Av Mimmi "耳" - 5 april 2011 22:30

så stod det i en tidning när vi var på väg hem från en underbar kväll på indian garden på söder. kom fram till att enda anledningen till att b-vitamin skulle rädda hjärnan var för att det gör den mera nyttig, som en grönsak ungefär och därför skulle zombies rata dem, för alla vet att zombies inte äter grönsaker.


Men nog om vad zombies äter eller inte, jag har haft en underbart trevlig dag :)

suttit uppe o grejat i personalrummet men ändå hunnit med en lunch med sockertoppen, 2:a dagen med sushi, bättre ställe idag. fortfarande inget mindblowing, och två timmar nere i receptionen, men ja, jag har lite problem med avmagniteseringsgrejen, som inte vill vara duktig nog att göra som JAG vill.


känner mig fortfarnde sjukt förrvirrad kring både VFU o PBL men ptja, dagarna släpar sig framåt ändå och något händer ju eftersom jag producerar ena a4at efter det andra.  men men. Lotti och Panda kom o hittade mig på biblioteket idag lagom tid att gå hem, så vi drog till staden o gjorde den osäker!

Men då jag va hungrig o panda o lotti mest bara hängde på blev det en snabbis på SF idag, inte mer än 1 timme var vi där, o jag handlade bara en liten kasse, men kanske blev det lite dyrt. men under 2000 kr, får vara glad för se små sakerna i livet.


sen tog vi oss vidare till Indian garden, favoriten när de kommer till indisk mat i sthlm, underbart läckert på söder, och där satt vi, o åt o åt o åt, o sen satt vi en stund extra, o så blev det att vi åt efterrätt för första gången där! EVER! lite läskigt, men även om jag åt något indiskt som mest bara smakade kryddor o lite julafton så var chaitet helt fruktansvärt o vi vägrade att ens betala för det.

men ja, väldigt väldigt väldigt bra dag, även om jag nu e så trött att ögonen går i kors och allt jag vill är att gosa ner mig i någon säng. sällskap önskat!

 
 
lottie

lottie

6 april 2011 10:12

Major error!!!
Little India är kedjan som inte är så jättebra, men duger om man inte hittar nåt annat. Vi var på Indian Garden som är det bästa stället för indiskt i Stockholm. Skämmes!!

http://mullemech.bloggplatsen.se

Mimmi "耳"

6 april 2011 12:07

förlåt, ska genast ändra! för vi kan ju inte kredera little india den bästa maten.. det går ju bara inte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards