godisbutiken

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

ångest, panik och romantik

Av Mimmi "耳" - 30 april 2011 01:02

idag fick jag äntligen kräkas ut lite saker för en person som inte kommer fråga om det. spänningar som kommit hela veckan angående PBL släppte vid lunch, o de va ett problem mindre, men tack vare lotti hade jag massa andra spänningar som behövde komma ut. o jag vet inte. helst hade jag inte velat säga det till någon, då jag är en sån person som håller skiten där den ska vara, i små svarta lådor längst ner i själen där man aldrig bör titta om man inte vill att monstret under sängen ska bli levande o äta dina tår.


åt fantastisk god middag oxå. väldigt otippat. tog de som blev över från tacopajen igår, vräckte ner lite ägg o stekte upp o slängde på macka. onyttigt men fy va gott! trodde jag knappt skulle få i mig en, men fick i mig alla tre som jag gjorde iordning medans sockertoppen bravade världen o gick till netto för att köpa drickyoggi. duktiga henne.


men jag vet inte. det lotti sa i lördags har legat o gnagt på insidan hela veckan. o slänga av mig dem fick mig att gå hemmåt med lätta steg, köpte på mig massa frukt så jag kan göra fruktsallad imorgon till lunch och lite cocacola så att jag kan köra rom o cola på festen imorgon efter att vi skrålat nere i staden. satsar på att bli rejält onykter. det är en STOR del i min plan om att bli så jävla bakis att jag kommer sova bort söndagen, o sen på måndagen vara tillbaka till att vakna sent o slippa känna mig som en kärring för att jag vaknar av mig själv så sjukt tidigt.  o sen kanske så kan man ju hoppas att det finns något fint att titta på. o onykterhet makes me do stupid stuff, men vem är inte ensam såhär på fredagkvällarna?


speciellt inte efter filmen jag såg.

Åh, ett sånt mindfuck! halva filmen satt jag med händerna framför ansiktet o mantrade "don't do it don't do it don't do it"  men tror du inte att de gjorde det ändå? ett sånt jävla mindfuck! hela magen vart fylld med ångest o mådde sämre o sämre ju längre filmen gick, men kunde inte sluta titta. men seriöst. skulle nästan klassa den som skräckfilm, en genre jag har lärt mig att inte titta på eftersom jag mår så psykiskt instabilt efter att jag tittat på det. men ja, musiken va underbar, fotografierna så underbart vackra o vissa scener så morbida att jag kan inte låta bli att älska dem. men ja. nej fy. mår fortfarande lite illa av att tänka på den.

Black swan


Mådde så dåligt efter den att jag var tvungen att sätta igång något för att få min tanke bort från den. Såg tredje narnia filmen, helt okej, mja mja mja mjaaa. inte ens säker på att jag gillade de två första, men gotta love the boy they casted for eustace :)


sen såhär sent på natten är det ingen som är vaken i skogen, men ibland kan man hitta saker ändå, som trevliga pojkar med samma namn som killen i Terminator ( o nu menar jag inte steroid pumpade mr Guvna). men nej.

personens profil innehöll även en liten youtube länk, o nu sitter jag nästan o romantisk med mig själv, tror på kärleken o livet o undrar vad de e för jävla happypills jag går på. tror jag behövde idag. väldigt mkt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi "耳" - 16 oktober 2011 11:32

vad har jag gjort i två veckor? begravt mig i studier. de va lite mkt med att läsa två kurslitteratursböcker o hålla mig ikapp med kinesiskan samtidigt som man försöker ha ett någorlunda socialt liv..   det blir många tidiga mornar, trötta efterm...

Av Mimmi "耳" - 6 oktober 2011 22:14

VFU på internationella biblioteket, tusen sidor att läsa, party och middag, sg-1, sga, flytta städa diska.   nageltrång, magras, huvudvärk, leende på läpparna vid filosofiska tankar, glass och citronkola, citronsirap och ingefära för att döda en ...

Av Mimmi "耳" - 2 oktober 2011 11:16

i våras, då va jag bergssäker på att jag skulle fylla 24 i höst, men sen fick jag de påpekat att de vara är 23 som jag fyller. känns fortfarande som det är 24. 23 känns så litet. så fel. hm.. aja.   igår va de fest, med massor av god mat o trev...

Av Mimmi "耳" - 26 september 2011 20:22

det kan man säga att mitt liv blir, förra veckan var de lägenhet, bokmässa, vfuplats på drömbiblioteket (årets bibliotek 2011 för er som är avundsjuka, mitt andra åretsbibliotek på året de är årets bibliotek utav tre möjliga) och helgen med böcker oc...

Av Mimmi "耳" - 19 september 2011 19:55

vaknade vid 6 av väckarklockan, de va typ kolsvart, så jag sket i att gå upp, snoozade i 20 minuter, o sen startade dagen med en dusch. ett avsnitt utav sg-1 och jonas quinn, en favorit. åt frukost och åkte till skolan, hade ett väldigt trevligt se...

Ovido - Quiz & Flashcards