godisbutiken

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Mimmi "耳" - 3 april 2009 16:00

vet inte varför... men jag e trött.. helst av allt skulle jag nog vilja gå o lägga mig o sova några timmar till...

 och så har jag ont i ryggen.. men bara på vänster sida utav den.. måste ha sovit konstigt eller nått, kan verkligen inte hitta någon bekväm ställning alls. varken i soffan, ute på balkongen, sängen eller i köket. tror de birdrar ganska mkt att jag inte vill plugga.. de där små pikarna av smärta..


sen börjar saras oförståliga, out of tune, nynande gå mig på nerverna. speciellt om jag sitter o tittar på något eller lyssnar på radio, eller annan musik. Men jobbigaste e nog när hon sjunger me, men hon sjunger fel melodi eller fel ord.. min hjärna kan liksom inte stå ut med att hon trashar bra musik på det sättet.


visst, jag säger inte att jag inte själv skrålar ut ibland, både fel ord och inte alls i närheten av de toner jag borde sjunga.

men hon gör det hela tiden, fruktansvärt irriterande.. jag vet inte hur jag ska göra det mer subtilt. gått ut ur rummet när hon suttit där o hummat, o sjungit i höga falsett toner bara nonsensljud som driver mig vansinne..

jag har provat att skruva upp min egen musik, men ändå lyckas hon överrösta den. med falska toner skär hon igenom min tröst o jag sitter o bankar huvudet i väggen.

de där med att bo ihop. de e rätt frusterande efter ett tag. oavsett hur bra kompisar man varit från början. och nu e sara dessutom på efterkälken när de kommer till pengar.. fan, jag vill inte betala allt här hemma! hon kan ju ta rumpan ur soffan o fingrarna från piltangenterna och sluta spela sina små dataspel och kanske söka ett jobb eller två o dryga ut sin magra kassa som hon så tydligt inte klarar sig på.


varför ska jag behöva betala för två, sara har tagit valet att flytta hemmifrån, då ska hon väl klara av det? både de bra o de dåliga sakerna med det?


*allmänt anti allt*


Ovido - Quiz & Flashcards