godisbutiken

Alla inlägg den 10 april 2009

Av Mimmi "耳" - 10 april 2009 01:24

här låg jag i min säng, o trodde att jag va trött..

sen kom jag på att de finns inga ställen att parta på i stockholm. inga som jag är sugen att gå på... jag låg o tänkte på alla de här roliga ställerna jag hittade i australien, visserligen ingen knökarkrog någon utav dem, men snarare att jag va där me brigitta... saknar henne.. en riktigt krogkompis!


sen saknar jag massa annat me oz oxå.. typ smoothies som de ska smakas, krispey kreme, vilda kakaduor på vägen hem från skolan. flygande rävar som inte kan hålla tjatran när man ska sova.. massa udda saker som vi inte riktigt har här i sverige..  saknar poolen, att bo på ett berg, men gud nej, saknar inte uppförsbacken varje morgon till skolan. men däremot saknar jag gångvägen till skolan.. alltid så mkt att titta på :D


men tillbaka till krogar, jag saknar krogarna i HK och Kina.. Man är så packade som sillar att de knappt går att röra sig, får en armbåde i midjan, en fot på benet, bumbar emellan folk som en pachinkokula! men det är något djuriskt över de hela.. att så många människor tillsammans, rör sig till umpadumpa musik, bästa minnet jag har är av afrikanen som helt plötsligt gick ner på knä o började nafsa mig i skrevet.. inte skrevet biten e ju de som jag gillade, utan den där absoluta fabulösa halvtimmen då han dansade med mig, fick mig att känna mig sådär precis sexig, het o smal som alla andra. idag kan jag ångra att jag inte hade sex med honom. då va jag intresserad av en annan kille.


jag saknar känslan av att dansa,dansa i flera timmar, svettas ut alkoholen, förlora sinnerna o bara leva till rytmiken.. sorry, men jag kan inte hitta det i sthlm, tro mig, jag har försökt. men antingen har jag inte varit tillräckligt full, eller så har de inte varit tillräckligt bra drag. är det inget drag. ingen känsla, ingen lust att glömma bort att kroppen inte orkar mer och gå hem o lägga sig istället. tråk sverige.

jag har lust att bara resa iväg någonstans, tokyo va trevligt, där kände jag ingen men fick en massa roliga vänner när jag va där, hk va helt fantastiskt tack vare becky, dorothy och damien, och beijing, räkan, underbart!


och nu, sverige, sara, grått o trist.. finns ingen charm, ingen romantik, inget umpadumpa.. livet är väldigt trist o tråkigt som det ser ut här.

Ovido - Quiz & Flashcards